We zetten de stappen even op een rijtje:
1. Een verzekerde sporter kwetst zich tijdens een activiteit.
2. De club/federatie voorziet een ongevalsaangifteformulier en vult de vragen m.b.t. de club en het ongeval in ondertekend de privacyverklaring en bezorgt deze aan het slachtoffer.
3. Het geneeskundig getuigschrift laat het slachtoffer zo snel mogelijk invullen door de arts.
4. Zowel slachtoffer als clubverantwoordelijke dienen de privacyverklaring te ondertekenen. Algemene Verordering gegevensbescherming 2016/679 (“GDPR”)
5. De ingevulde ongevalsaangifte met geneeskundig getuigschrift en ondertekende privacyverklaring dient zo snel mogelijk aan FROS bezorgd te worden. Bij voorkeur digitaal (scan, foto iphone, …) naar
6. FROS controleert de aansluiting en betaling van het lidgeld en stuurt het dossier door aan de verzekeraar ‘ARENA’.
7. Na ontvangst van de volledige aangifte ontvangt het slachtoffer van ARENA een ontvangstmelding met dossiernummer en meer informatie. De verdere afhandeling gebeurt rechtstreeks met ARENA
8. Het slachtoffer bezorgt de originele onkostennota’s aan ARENA met vermelding van het dossiernummer. ARENA zal vervolgens tot vergoeding overgaan. Gelieve dus geen onkostennota’s aan FROS te versturen, dit vertraagt de verwerking en uitbetaling.
9. Gelieve ongunstige ontwikkelingen in het genezingsproces onmiddellijk te melden aan Arena om een zo vlot mogelijke regeling van het dossier te kunnen waarborgen.Ter info: De ongevalsaangifte werd vernieuwd. De poliskeuze bovenaan werd toegevoegd en dient door de club aangevinkt te worden. Wegens fusie met VLB is er een uitbreiding mogelijk. De gewone FROS polis komt overeen met de polis ‘Premium’ (P).
Contactgegevens
Voor al uw vragen en opmerkingen kan u terecht bij Frank Persijn